Consultanta e o treaba serioasa


Achizitiile publice conform noii legislatii. Ziua 4

Posted in General de Iulian pe Octombrie 19, 2006

Ultima zi. Ca si la scoala, mai relaxata, cei care aveau ceva de comentat au comentat, cei care nu aveau nu au facut-o nici acum🙂 .

S-a discutat despre contracte de concesiune, contracte sectoriale, garantii de participare si buna executie, solutionarea contestatiilor, contraventii si sanctiuni.

Noutati:

  • Garantia de participare se elibereaza numai dupa constituirea garantiei de buna executie. Desi opinia generala e ca ar fi un lucru bun eu il gasesc cel putin discutabil. In fond banii sunt tot ai ofertantului, nu vad de ce sa imi indisponibilizez din cash bani suplimentari. De ce trebuie sa suport costuri suplimentare doar pentru a mai beneficia Autoritatea Contractanta de ceva dobanzi. Ma rog, poate cineva are alta opinie si un comentariu nu ar strica.
  • Contractele sectoriale – contract de achizitie publica care se atribuie in scopul efectuarii unei activitatii relevante in sectoarele de utilitate publica: apa, energie, transport si posta.

In rest s-a discutat la greu despre contestatii si sanctiuni. Am remarcat doua lucruri:

  1. Desi in sala erau destule persoane cu experienta indelungata in procesul de achizitii publice nimeni nu a venit cu exemple concrete: am contestat asta, am facut asa, am primit raspunsul asta, etc. Toti au discutat ca sa faca antren si voie buna, toata lumea are opinii, etc. Adevarul e numai la noi, ceilalti sunt in cel mai fericit caz rau intentionati. Destul de dezamagitor. A, s-a discutat si despre celebrele autobuze noi ale Bucurestiului🙂 .
  2. Foarte multa lume are cunostinte juridice. Nu ne mai pricepem numai la fotbal si politica, acum stapanim la perfectie sistemul juridic. Dar facem confuzii grave: „solutie executorie vs. solutie definitiva”, „avocatul apara infractorii vs. avocatul apara persoane acuzate”, etc. Nu sunt jurist, dar am participat de-a lungul vremii la proceduri de faliment, divizari sau vanzari de societati, negocieri de investment agreement, etc si stand mult in preajma unor echipe de juristi competitive am deprins „rau” gustul asta pentru rigoarea discursului.

Cam asta a fost filmul cursului – desi cu multe lucruri de imbunatatit l-am gasit util si cred ca mi-a raspuns la majoritatea intrebarilor si obiectivelor.

Maine am sa revin cu postul dedicat in intregime aprecierilor asupra calitatii generale a evenimentului si participantilor la el.

Lasă un răspuns

