Consultanta e o treaba serioasa


Negociere

Posted in General de Iulian pe Noiembrie 7, 2006

Azi am insotit un client la o discutie/negociere cu o persoana din cadrul unei Autoritati. Discutie dura de tot. Nu prin limbaj ci prin atitudine. Am intalnit o persoana cum nu mai intalnisem de mult: sa vrei sa spui ceva si sa te intrerupa imediat agresiv si cu intrebari diverse. Cert e ca in mare nu prea te puteai supara sau agata de nimic pentru ca in majoritatea cazurilor intrebarile erau pertinente. Asa ca trebuia sa te concentrezi. Ca la examen.

Pana la urma am reusit un lucru: am fost ascultati pana la capat. Si e foarte important sa se stie de tine acolo. Si sa vada ca ai cuvant. Si apoi primesti si ceva promisiuni.
Si am mai observat ceva: in unele cazuri institutiile de stat au si oameni profesionisti. Un mic exemplu: la discutii am fost doi barbati. Intalnirea era cu o doamna. Inainte de a incepe si-a chemat o colega sa asiste. Chiar daca i-a spus „vino si tu, nu o sa te ocupi de problema dar vino la discutie”. A echilibrat situatia imediat. Cel putin ca numar.

Si tocmai cand imi verificam feedurile dau peste asta. Extraordinara lectie despre negociere.

PS: E foarte importanta in continuare o secretara agresiva si lipsita de maniere. Te poate feri de intalniri mai dificile. Am reusit sa primim audienta numai dupa doua vizite consecutive si intrat pe fereastra.

Lasă un răspuns

